• עברית
  •  
  • English (UK)

facebook icon

KITKAT header

National Network of Treatment for Sexually Abused Children

Setting up a National Network of Treatment Centers in Israel for Children and Youth who Have Been Sexually AbusedAs a result of wider public awareness in Israel regarding sexual abuse of children (in the family and outside) and the introduction of mandatory reporting legislation, many cases of child sexual abuse (CSA) were uncovered.

After the initial criminal and social investigations, the victims were frequently left without therapeutic help due to a lack of services.  My talk will describe the program led by several government ministries in order to develop therapeutic services, including training of therapists in the treatment of CSA, models of treatment provision and the current services in operation. As a result of wider public awareness in Israel regarding sexual abuse of children (in the family and outside) and the introduction of mandatory reporting legislation, many cases of child sexual abuse (CSA) were uncovered.  After the initial criminal and social investigations, the victims were frequently left without therapeutic help due to a lack of services.  My talk will describe the program led by several government ministries in order to develop therapeutic services, including training of therapists in the treatment of CSA, models of treatment provision and the current services in operation.

catrc final 4

pracdemia final 4

lab final 4

ajcat final 4

 

 

 

חדש באתר

אורית קלפיש - דימוי ממוקד גוף כמראה ליחסים מופנמים

Orit Kalpish from Emili Sagol Research Center on Vimeo.

גישת ההדרכה מושפעת מן ההבנה כי האדם הינו תולדה של האובייקטים המופנמים הנושא בתוכו ואף פועל דרכם בעולם. בשדה ההדרכה, דרך עבודה בעזרת דימויים באופן בטוח ורחוק מספיק מחד בשילוב עם ההדהוד הגופני שהם מעוררים, הנוגע באופן בלתי אמצעי בתוכן פנימי זה, ניתן להגיע לתובנות עמוקות ביחס לטיפול וכן לקדם באופן משמעותי אזורי עיוורון ותקיעות. דרך דיאלוג פנימי אשר נוצר, מתאפשרת אינטגרציה ותובנה בעזרת העיבוד עם המדריך. בנוסף, התבוננות על מערך היחסים המקבילים וה"מודלינג" לעבודה: מדריך- מודרך/מטפל-מטופל, ניתן לסייע ולעבור דרך מחסומים התפתחותיים מאתגרים בטיפול ובהדרכה.


 

הצטרפות לרשימת תפוצה