• עברית
  •  
  • English (UK)

facebook icon

KITKAT header

מיכל בת אור - איש קוטף תפוח

The presentation will introduce the Symbolic Content of PPAT drawings rating system (Bat Or, Ishai, & Levi, 2017) and the narrative aspects scales (Bat Or & Ishai, 2017), their clinical rationale, and research findings. The main factors of the drawings will be presented: Person Agency, Tree’s Potency, and Tree’s Accessibility. Associations between the three factors with attachment security will be discussed. In addition, the innovative score of reciprocity between the drawn objects will be presented, and its associations to attachment styles among the PPAT of adults. In relation to children’s PPAT, we will discuss the verbal versus the visual contents of the drawings, pinpointing possible meaningful gaps between the communication mediums. The authors warmly invite researchers and clinicians to use our tools, and in closing discussion explore suggestions for clinical implications and future research.

catrc final 4

pracdemia final 4

lab final 4

ajcat final 4

 

 

 

חדש באתר

דימוי ממוקד גוף כמראה ליחסים מופנמים - אורית קלפיש

Orit Kalpish from Emili Sagol Research Center on Vimeo.

גישת ההדרכה מושפעת מן ההבנה כי האדם הינו תולדה של האובייקטים המופנמים הנושא בתוכו ואף פועל דרכם בעולם. בשדה ההדרכה, דרך עבודה בעזרת דימויים באופן בטוח ורחוק מספיק מחד בשילוב עם ההדהוד הגופני שהם מעוררים, הנוגע באופן בלתי אמצעי בתוכן פנימי זה, ניתן להגיע לתובנות עמוקות ביחס לטיפול וכן לקדם באופן משמעותי אזורי עיוורון ותקיעות. דרך דיאלוג פנימי אשר נוצר, מתאפשרת אינטגרציה ותובנה בעזרת העיבוד עם המדריך. בנוסף, התבוננות על מערך היחסים המקבילים וה"מודלינג" לעבודה: מדריך- מודרך/מטפל-מטופל, ניתן לסייע ולעבור דרך מחסומים התפתחותיים מאתגרים בטיפול ובהדרכה.


 

הצטרפות לרשימת תפוצה