• עברית
  •  
  • English (UK)

facebook icon

KITKAT header

פולה דוד - טיפול ילד-הורה

This presentation will describe two interventions for young children and their families, imported from the U.S. by the Haruv Institute. Both are well known in the U.S., and new to Israel. CPP has been offered to individual clinicians throughout the country, while SafeCare is being implemented by the Social Services of the Municipality of Ashdod.
Child-Parent Psychotherapy (CPP) is an evidence-based intervention for children aged 0-6 who have experienced traumatic events, and their families. It aims to restore the sense of physical and emotional security in a parent-child relationship that has been disturbed by trauma, in order to promote self-regulation and a safe communication and to improve the child's social, cognitive and behavioral functioning. CPP is based on four theoretical frameworks: attachment theory, trauma knowledge, developmental psychology, and a cultural framework that helps to understand beliefs and practices in raising children.

catrc final 4

pracdemia final 4

lab final 4

ajcat final 4

 

 

 

חדש באתר

אורית קלפיש - דימוי ממוקד גוף כמראה ליחסים מופנמים

Orit Kalpish from Emili Sagol Research Center on Vimeo.

גישת ההדרכה מושפעת מן ההבנה כי האדם הינו תולדה של האובייקטים המופנמים הנושא בתוכו ואף פועל דרכם בעולם. בשדה ההדרכה, דרך עבודה בעזרת דימויים באופן בטוח ורחוק מספיק מחד בשילוב עם ההדהוד הגופני שהם מעוררים, הנוגע באופן בלתי אמצעי בתוכן פנימי זה, ניתן להגיע לתובנות עמוקות ביחס לטיפול וכן לקדם באופן משמעותי אזורי עיוורון ותקיעות. דרך דיאלוג פנימי אשר נוצר, מתאפשרת אינטגרציה ותובנה בעזרת העיבוד עם המדריך. בנוסף, התבוננות על מערך היחסים המקבילים וה"מודלינג" לעבודה: מדריך- מודרך/מטפל-מטופל, ניתן לסייע ולעבור דרך מחסומים התפתחותיים מאתגרים בטיפול ובהדרכה.


 

הצטרפות לרשימת תפוצה