• עברית
  •  
  • English (UK)

facebook icon

KITKAT header

תמי גברון - יחסי ילד-הורה

The relationship between children and their parents or caregivers is known to be a central predictor of child development and adjustment throughout life. The Joint Painting Procedure (JPP) is an art-based intervention and assessment that evaluates Parent–child relationships in middle childhood. The JPP, which involves the parent and child painting together on the same sheet of paper, provides information on implicit aspects of the dyadic relationships, and creates changes within the relationships. 
The presentation will describe the study, which examined implicit and explicit aspects of mother-child relations and parenting by temperament interaction in predicting child adjustment. 
The finding suggested that parenting and temperament predicted child adjustment. As expected, some implicit relationships aspects and implicit aspects by temperament interaction predicted adjustment over and above explicit aspects and temperament. 
The results support the clinical importance of evaluating implicit aspects of mother-child relationships, and highlight the importance of those aspects and their interaction with temperament on child adjustment in middle childhood. The implicit aspects of relationships provide a clinical picture of individual adjustment profiles and support psychotherapy and art therapy with children in middle childhood.

catrc final 4

pracdemia final 4

lab final 4

ajcat final 4

 

 

 

חדש באתר

דימוי ממוקד גוף כמראה ליחסים מופנמים - אורית קלפיש

Orit Kalpish from Emili Sagol Research Center on Vimeo.

גישת ההדרכה מושפעת מן ההבנה כי האדם הינו תולדה של האובייקטים המופנמים הנושא בתוכו ואף פועל דרכם בעולם. בשדה ההדרכה, דרך עבודה בעזרת דימויים באופן בטוח ורחוק מספיק מחד בשילוב עם ההדהוד הגופני שהם מעוררים, הנוגע באופן בלתי אמצעי בתוכן פנימי זה, ניתן להגיע לתובנות עמוקות ביחס לטיפול וכן לקדם באופן משמעותי אזורי עיוורון ותקיעות. דרך דיאלוג פנימי אשר נוצר, מתאפשרת אינטגרציה ותובנה בעזרת העיבוד עם המדריך. בנוסף, התבוננות על מערך היחסים המקבילים וה"מודלינג" לעבודה: מדריך- מודרך/מטפל-מטופל, ניתן לסייע ולעבור דרך מחסומים התפתחותיים מאתגרים בטיפול ובהדרכה.


 

הצטרפות לרשימת תפוצה