• עברית
  •  
  • English (UK)

facebook icon

KITKAT header

ויגו קרוגר - טראומה ומוסיקה

In this presentation, I will present qualitative findings and describe techniques derived from an ongoing research project called Towards independent living in a community, a qualitative research study of music therapy practice in the phase of aftercare in child welfare (Krüger & Strandbu, 2015). Trauma Informed Care is an organizational structure and treatment framework that involves understanding, recognizing, and responding to symptoms of trauma (Bath, 2008). Trauma Informed Care emphasizes physical, psychological and emotional safety for both consumers and providers, and helps survivors rebuild a sense of control and empowerment (Kayed et. al, 2015). I will focus of what Bath (2008) calls the three pillars of Trauma Informed Care - safety, relation and regulation. I will discuss how music therapy may meet the needs of clients suffering from trauma related symptoms. Examples from practice will be demonstrated.

catrc final 4

pracdemia final 4

lab final 4

ajcat final 4

 

 

 

חדש באתר

דימוי ממוקד גוף כמראה ליחסים מופנמים - אורית קלפיש

Orit Kalpish from Emili Sagol Research Center on Vimeo.

גישת ההדרכה מושפעת מן ההבנה כי האדם הינו תולדה של האובייקטים המופנמים הנושא בתוכו ואף פועל דרכם בעולם. בשדה ההדרכה, דרך עבודה בעזרת דימויים באופן בטוח ורחוק מספיק מחד בשילוב עם ההדהוד הגופני שהם מעוררים, הנוגע באופן בלתי אמצעי בתוכן פנימי זה, ניתן להגיע לתובנות עמוקות ביחס לטיפול וכן לקדם באופן משמעותי אזורי עיוורון ותקיעות. דרך דיאלוג פנימי אשר נוצר, מתאפשרת אינטגרציה ותובנה בעזרת העיבוד עם המדריך. בנוסף, התבוננות על מערך היחסים המקבילים וה"מודלינג" לעבודה: מדריך- מודרך/מטפל-מטופל, ניתן לסייע ולעבור דרך מחסומים התפתחותיים מאתגרים בטיפול ובהדרכה.


 

הצטרפות לרשימת תפוצה