• עברית
  •  
  • English (UK)

facebook icon

KITKAT header

אטריי באטצ׳ריה - טראומה

The study examined how narrative-accounts are expressed in group art therapy of adolescents with early childhood history of abuse, how narratives help them to disclose and cope with it and to what extent these traumatic incidents are significant in their memory. The sample comprised of 15 (9 girls and 6 boys) adolescents, with an age range between 12 to 16 years, who participated in 10 days long group art therapy session. The present study focuses only on analyzing narrative accounts of drawings following descriptive-phenomenological perspectives. The result showed three major themes: the first is adolescents’ lingering between two extremes of the continuum of ‘being overwhelmed with traumatic memories’ to ‘their striving to live with positive memories’; the second theme gives conditions of disclosing abusive instances; the third theme comprised of the significance of ‘time’ as a healer and ‘time’ as an entrapment until the victim adapts appropriate coping strategy.

catrc final 4

pracdemia final 4

lab final 4

ajcat final 4

 

 

 

חדש באתר

דימוי ממוקד גוף כמראה ליחסים מופנמים - אורית קלפיש

Orit Kalpish from Emili Sagol Research Center on Vimeo.

גישת ההדרכה מושפעת מן ההבנה כי האדם הינו תולדה של האובייקטים המופנמים הנושא בתוכו ואף פועל דרכם בעולם. בשדה ההדרכה, דרך עבודה בעזרת דימויים באופן בטוח ורחוק מספיק מחד בשילוב עם ההדהוד הגופני שהם מעוררים, הנוגע באופן בלתי אמצעי בתוכן פנימי זה, ניתן להגיע לתובנות עמוקות ביחס לטיפול וכן לקדם באופן משמעותי אזורי עיוורון ותקיעות. דרך דיאלוג פנימי אשר נוצר, מתאפשרת אינטגרציה ותובנה בעזרת העיבוד עם המדריך. בנוסף, התבוננות על מערך היחסים המקבילים וה"מודלינג" לעבודה: מדריך- מודרך/מטפל-מטופל, ניתן לסייע ולעבור דרך מחסומים התפתחותיים מאתגרים בטיפול ובהדרכה.


 

הצטרפות לרשימת תפוצה