• עברית
  •  
  • English (UK)

facebook icon

KITKAT header

ילדים המתנהגים בתוקפנות - ד"ר עדנה ניסימוב - נחום

ThinkstockPhotos 200293663 001 1

עדנה סוקרת בפרק את הגורמים השונים המובילים להתנהגות תוקפנית בקרב ילדים ומציעה את המודל הדיאלקטי אותו פיתחה וחקרה על סמך עבודתה רבת השנים עם אוכלוסיה זו .

 

בשיחה נתמקד בחלקים היישומיים של המודל המאפשר עבודה מערכתית יעילה; מחד מעודד לקבלה ומאידך  לשינוי.

ד"ר עדנה ניסימוב-נחום היא מטפלת באמנות חזותית, ראש התכנית להכשרת מטפלים באמנות במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין, מדריכה במתי"א (מרכז תמיכה יישובי אזורי) גבעתיים ויבנה, מפתחת ומלמדת את יישום הגישה הממוקדת לטיפול באמנות וזוכת פרס "עמיתי אשלים" לקידום דרכי עבודה ייחודיות לילדים ולנוער במצבי סיכון.

 

מצ"ב קישור למאמר המציג את המודל.

 

 

catrc final 4

pracdemia final 4

lab final 4

ajcat final 4

 

 

 

חדש באתר

אורית קלפיש - דימוי ממוקד גוף כמראה ליחסים מופנמים

Orit Kalpish from Emili Sagol Research Center on Vimeo.

גישת ההדרכה מושפעת מן ההבנה כי האדם הינו תולדה של האובייקטים המופנמים הנושא בתוכו ואף פועל דרכם בעולם. בשדה ההדרכה, דרך עבודה בעזרת דימויים באופן בטוח ורחוק מספיק מחד בשילוב עם ההדהוד הגופני שהם מעוררים, הנוגע באופן בלתי אמצעי בתוכן פנימי זה, ניתן להגיע לתובנות עמוקות ביחס לטיפול וכן לקדם באופן משמעותי אזורי עיוורון ותקיעות. דרך דיאלוג פנימי אשר נוצר, מתאפשרת אינטגרציה ותובנה בעזרת העיבוד עם המדריך. בנוסף, התבוננות על מערך היחסים המקבילים וה"מודלינג" לעבודה: מדריך- מודרך/מטפל-מטופל, ניתן לסייע ולעבור דרך מחסומים התפתחותיים מאתגרים בטיפול ובהדרכה.


 

הצטרפות לרשימת תפוצה