• עברית
  •  
  • English (UK)

facebook icon

KITKAT header

פגיעות מיניות בין אחים - ד"ר דפנה טנר

למרות המודעות הגוברת בשנים האחרונות לפגיעות מיניות בקרב ילדים והעיסוק הגובר בכך מבחינת תדרוך צוותים לזהות, להפנות ולטפל בילדים נפגעים הרי שעדיין ישנו תחום פחות מדובר בתוך עולם הפגיעות המיניות והנו הפגיעות המיניות בין אחים.

ThinkstockPhotos 124819987

יתכן בשל הרגשות הקשים של הפחד והדחייה שתופעה זו מעוררת בנו כך שאיננו רוצים להאמין כי קיימת. על כך שוחחתי עם העו"ס  והחוקרת דר' דפנה טנר מאונ ירושלים אשר ערכה מספר מחקרים שיסייעו לנו להבין קצת יותר לעומק את התופעה ועד כמה היא שכיחה.


ד"ר טנר הינה עמיתת מכון חרוב, בניהולו של פרופ' אשר בן-אריה וחוקרת עמיתה במרכז לחקר החברה בניהולו של פרופ' צבי איזיקוביץ.

מאמרים להרחבה בנושא:

קישור למאמר  Child disclosure

קישור למאמר Fogivness as intervention goal

catrc final 4

pracdemia final 4

lab final 4

ajcat final 4

 

 

 

חדש באתר

דימוי ממוקד גוף כמראה ליחסים מופנמים - אורית קלפיש

Orit Kalpish from Emili Sagol Research Center on Vimeo.

גישת ההדרכה מושפעת מן ההבנה כי האדם הינו תולדה של האובייקטים המופנמים הנושא בתוכו ואף פועל דרכם בעולם. בשדה ההדרכה, דרך עבודה בעזרת דימויים באופן בטוח ורחוק מספיק מחד בשילוב עם ההדהוד הגופני שהם מעוררים, הנוגע באופן בלתי אמצעי בתוכן פנימי זה, ניתן להגיע לתובנות עמוקות ביחס לטיפול וכן לקדם באופן משמעותי אזורי עיוורון ותקיעות. דרך דיאלוג פנימי אשר נוצר, מתאפשרת אינטגרציה ותובנה בעזרת העיבוד עם המדריך. בנוסף, התבוננות על מערך היחסים המקבילים וה"מודלינג" לעבודה: מדריך- מודרך/מטפל-מטופל, ניתן לסייע ולעבור דרך מחסומים התפתחותיים מאתגרים בטיפול ובהדרכה.


 

הצטרפות לרשימת תפוצה