facebook icon

pracdemia header

קשרי מחקר עם בנגקוק

  • בשנת 2018, נובמבר-דצמבר, תיפתח תוכנית תעודה בטיפול באמצעות אמנויות לפסיכיאטרים ופסיכולוגים באוניברסיטת Chulalongkorn בתאילנד.
  • במהלך הסמסטר הראשון של שנת 2016, 16 סטודנטים לדוקטורט מאוניברסיטת בנגקוק עברו קורס מבוא לתרפיה באמנויות. קורס זה היווה שלב ראשון בשיתוף הפעולה בין בית הספר לאמנויות באוניברסיטת חיפה לבין הפקולטה למדעי הרוח והאמנויות באוניברסיטת Chulalongkorn בתאילנד.  המטרה העיקרית של התוכנית הייתה לפתח מסלול הכשרה בתרפיה באמנויות המיועד למטפלים מתחום מדעי הבריאות בתאילנד. הקורס שכלל 48 שעות לימוד  עסק ברקע  התיאורטי של הטיפולים באמנויות האקספרסיביות (לדוגמה, אמנות כטיפול לעומת טיפול כאמנות), בהגדרת מושגים טיפוליים בסיסיים (כגון, הכלה, העברה והעברה נגדית, חוויות מתקנות וכד') ובטכניקות התערבות (למשל, שימוש בציור למטרות אבחון וטיפול, שימוש באמניות חזותיות או תנועתיות לטיפול בילדים שעברו התעללות מינית ועוד). מטרה נוספת של התוכנית הייתה ליצור מערכת יחסים אהדדית בין שני המוסדות האקדמים לצורך פיתוח מחקר בין-תרבותי בתחום הטיפול באמצעות אמניות.

קישור למצגת 

 

 

בוגורני, בי״ס לחרשים, טנזניה

במסגרת התמחות בטיפול באמנויות, יצאו קבוצות בוגרי התוכנית לטיפול באמנויות לדאר א סלאאם טנזניה לעבודה בפנימיה לילדים חירשים בוגורוני. הבוגרים התגוררו בדירה בשטח הפנימיה, מה שאפשר להם עבוה בכל שעות היום עם ילדים בודדים וכניסה לכיתות הלמוד ועבודה עם קבוצות. בנוסף, העבירו הבוגרים למורי בית הספר קורס בשימוש באמצעים יצירתיים בכיתה. על קורס זה קבלו המורים המשתתפים תעודה מטעם למודי המשך, הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות של אוניברסיטת חיפה. החוויות אותן עברו הילדים החירשים (המנותקים שנים מהוריהם, ומבודדים חברתית בשל תפיסת החירשות כלקות שיש בה בושה) ותחושת הגאווה של המורים על קבלת אישור ההשתתפות בקורס (שלדבריהם הינה התעודה הראשונה בה זכו -- מעמד המורה בטנזניה נמוך ביותר), הגבירו את תחושת הערך של שתי הקבוצות ותרמו לקשר חיובי יותר בין הילדים למורים. את חוויותיהם ל הבוגרים והמשמעות של הפרויקט עבורם ניתן לראות במצגות שהכינו.

Graduation Movie Tanzania - 2015 from Emili Sagol Research Center on Vimeo.

לצפייה במצגת לחצו כאן (אנגלית)


 

התערבות פסיכו-סוציאלית באמצעות אמנויות, אורמק, פיליפינים

ב-8 בנובמבר 2013, פגע הסופר-טייפון יולנדה בפיליפינים. מעל חצי מיליון בני אדם נותרו ללא קורת גג ורבים נפצעו ומתו. אחד האזורים שנפגעו באופן הקשה ביותר בעקבות הטייפון היתה העיר אורמק - שכן מרכז הסערה עבר ישירות מעל העיר וגרם לנזק או להרס של למעלה מ -97% מבנייני העיר. הפגיעות החמורות במערכות החשמל ואספקת המים באורמק, כמו גם אובדן ההכנסות מחקלאות ודיג  - מהוות דוגמאות נוספות למימדים העצומים של ההרס.

הקישור למצגת הקצרה על פרויקט ההתערבות הפסיכו-סוציאלי באמצעות אמנויות של הארגון ההומניטרי "ישראייד" באורמק - מספק הצצה לפעולתה של ד"ר רות גוטפריד, חוקרת במרכז לטיפול באמצעות אמנויות ע"ש אמילי סגול ובוגרת תואר שני ושלישי בביה"ס לטיפול באמצעות אמנויות. ההרצאות והסדנאות המתוארות במצגת עסקו בנושא "ילדים ובני-נוער נפגעי התעללות והזנחה", והועברו לאנשי מקצוע מתחומי החינוך, הרווחה, הבריאות וביטחון הפנים. את הפרויקט של ישראייד בפיליפינים ריכזה ד"ר תמי בר און, חוקרת ומרצה בבי"ס לטיפול באמצעות אמנויות באוניברסיטת חיפה, ולקחו בו חלק, לאורך השנה, גם סטודנטים וחוקרים נוספים שהוזמנו להעביר בהתנדבות הרצאות וסדנאות בנושאים רלוונטיים לאנשי המקצוע בעיר אורמק בעקבות הטייפון.

לצפייה במצגת מהפרויקט לחצו כאן (אנגלית)


 

ברוכים הבאים

catrc final 4

kitcat final 4

lab final 4

ajcat final 4

הצטרפות לרשימת תפוצה