• עברית
  •  
  • English (UK)

facebook icon

KITKAT header

גלים גלים : עבודה קולית תנועתית

גלית ליבק

galit

 "גלים גלים" בחדר הטיפול: עבודה קולית תנועתית מבוססת "אינטגרציית קול בתנועה" - גלית ליבק

 לינק למצגת

  • קולות א-וורבאליים הינם בעליי חשיבות עליונה בהתפתחותו של התינוק בחודשים ובשנים הראשונות לחייו, ובביסוס מערכת ההתקשרות. כמו כן התהוות "העצמי גוף" , שהוא הבסיס להתהוותו של "העצמי", עולה מתוך החוויה והאינטראקציה של תקשורת גופנית-תנועתית-קולית פרה וורבאלית.
  • תהליך טיפולי המזמין הבעה תנועתית וקולית ספונטאנית, מאפשר לעקוב ולזהות את החוויה הגופנית ברמת התחושה, ומאפשר למטופל להעלות את החוויה האימפלציטית של 'העצמי גוף' אל המודעות.
  • "אינטגרציית קול בתנועה" הינה דרך עבודה קולית-תנועתית אותה פיתחה הגב' סמדר אימור, בהשראתה מודל העבודה הטיפולי שאציג כאן. בבסיסה שיקום הקשר האורגני הראשוני בין הגוף והקול, ומתוך כך השבת הפעמה המוסיקלית הטבעית של הגוף.
  • גל התנועה הינו מושג מרכזי בעבודה זו ולו משמעויות גופניות ורגשיות. הוא ממשיג את המעבר הזורם, הנינוח וההרמוני של התנועתיות הנובעת מהקשר של הגוף עם כוח המשיכה. בין התמסרות לאדמה לבין הדיפה והזדקפות כלפי מעלה.
  • במצגת זו תוצג דרך עבודה תנועתית-קולית אשר תנועת הגל בבסיסה, וכן ידונו המשמעויות הטיפוליות העולות ממנה. תובא גם התייחסות ספציפית לעבודה עם נפגעי/ות מין.

catrc final 4

pracdemia final 4

lab final 4

ajcat final 4

 

 

 

חדש באתר

דימוי ממוקד גוף כמראה ליחסים מופנמים - אורית קלפיש

Orit Kalpish from Emili Sagol Research Center on Vimeo.

גישת ההדרכה מושפעת מן ההבנה כי האדם הינו תולדה של האובייקטים המופנמים הנושא בתוכו ואף פועל דרכם בעולם. בשדה ההדרכה, דרך עבודה בעזרת דימויים באופן בטוח ורחוק מספיק מחד בשילוב עם ההדהוד הגופני שהם מעוררים, הנוגע באופן בלתי אמצעי בתוכן פנימי זה, ניתן להגיע לתובנות עמוקות ביחס לטיפול וכן לקדם באופן משמעותי אזורי עיוורון ותקיעות. דרך דיאלוג פנימי אשר נוצר, מתאפשרת אינטגרציה ותובנה בעזרת העיבוד עם המדריך. בנוסף, התבוננות על מערך היחסים המקבילים וה"מודלינג" לעבודה: מדריך- מודרך/מטפל-מטופל, ניתן לסייע ולעבור דרך מחסומים התפתחותיים מאתגרים בטיפול ובהדרכה.


 

הצטרפות לרשימת תפוצה