• עברית
  •  
  • English (UK)

facebook icon

KITKAT header

Children who Behave Aggressively – Edna Nissimov-Nahum

In this chapter, Edna reviews the various factors that lead to aggressive behavior

among children and proposes a dialectical model that she developed and investigated based on her long-term work with this population.

In this discussion, we focus on the relevant elements of this model which enables effective work within the system and encourages acceptance and change.

Dr. Edna Nissimov-Nahum is an art therapist, the head of the Art Therapy program at the David Yalin College of Education, and a supervisor at the Regional Support Center in Givatayim and Yavne. She develops and teaches the application of the focused approach to art therapy and she is the winner of the "Ashalim Fellowship" award for the promotion of unique methods for working with children and youth at risk.

 

Click here for a link to the article.

 

catrc final 4

pracdemia final 4

lab final 4

ajcat final 4

 

 

 

חדש באתר

דימוי ממוקד גוף כמראה ליחסים מופנמים - אורית קלפיש

Orit Kalpish from Emili Sagol Research Center on Vimeo.

גישת ההדרכה מושפעת מן ההבנה כי האדם הינו תולדה של האובייקטים המופנמים הנושא בתוכו ואף פועל דרכם בעולם. בשדה ההדרכה, דרך עבודה בעזרת דימויים באופן בטוח ורחוק מספיק מחד בשילוב עם ההדהוד הגופני שהם מעוררים, הנוגע באופן בלתי אמצעי בתוכן פנימי זה, ניתן להגיע לתובנות עמוקות ביחס לטיפול וכן לקדם באופן משמעותי אזורי עיוורון ותקיעות. דרך דיאלוג פנימי אשר נוצר, מתאפשרת אינטגרציה ותובנה בעזרת העיבוד עם המדריך. בנוסף, התבוננות על מערך היחסים המקבילים וה"מודלינג" לעבודה: מדריך- מודרך/מטפל-מטופל, ניתן לסייע ולעבור דרך מחסומים התפתחותיים מאתגרים בטיפול ובהדרכה.


 

הצטרפות לרשימת תפוצה