• עברית
  •  
  • English (UK)

facebook icon

KITKAT header

Dikla Kerem

הערכת תפקודים מוטוריים וקוגניטיביים באמצעות מוסיקה. This assessment tool was developed in order to distinguish between children and youth with learning disabilities and those with normal learning abilities. In this workshop, we will explain the rationale for developing this assessment tool, its advantages and the challenges that it generates. During the workshop, the participants will try out the different tasks of the assessment tool and will also watch videos that illustrate the different areas of assessment Read more… This assessment tool was developed in order to distinguish between children and youth with learning disabilities and those with normal learning abilities. In this workshop, we will explain the rationale for developing this assessment tool, its advantages and the challenges that it generates. During the workshop, the participants will try out the different tasks of the assessment tool and will also watch videos that illustrate the different areas of assessment as an individual with learning disabilities performs them, when compared to an individual without disabilities. There is no need for a musical background in order to participate in the workshop.

catrc final 4

pracdemia final 4

lab final 4

ajcat final 4

 

 

 

חדש באתר

אורית קלפיש - דימוי ממוקד גוף כמראה ליחסים מופנמים

Orit Kalpish from Emili Sagol Research Center on Vimeo.

גישת ההדרכה מושפעת מן ההבנה כי האדם הינו תולדה של האובייקטים המופנמים הנושא בתוכו ואף פועל דרכם בעולם. בשדה ההדרכה, דרך עבודה בעזרת דימויים באופן בטוח ורחוק מספיק מחד בשילוב עם ההדהוד הגופני שהם מעוררים, הנוגע באופן בלתי אמצעי בתוכן פנימי זה, ניתן להגיע לתובנות עמוקות ביחס לטיפול וכן לקדם באופן משמעותי אזורי עיוורון ותקיעות. דרך דיאלוג פנימי אשר נוצר, מתאפשרת אינטגרציה ותובנה בעזרת העיבוד עם המדריך. בנוסף, התבוננות על מערך היחסים המקבילים וה"מודלינג" לעבודה: מדריך- מודרך/מטפל-מטופל, ניתן לסייע ולעבור דרך מחסומים התפתחותיים מאתגרים בטיפול ובהדרכה.


 

הצטרפות לרשימת תפוצה