• עברית
  •  
  • English (UK)

facebook icon

KITKAT header

Shir Daphna & Uri Balla

  Child abuse is a common disease that influences the lives of many children and their families, still, only a minority of children are diagnosed in the Health Care System. While at times, a child chief complaint or reason for referral is suspected child abuse, many pediatric patients do not disclose history of child abuse, but rather, seek help for other medical conditions. Complaints such as headaches, syncope, pseudoseizures and abdominal pain are first investigated for a medical diagnosis that may explain the physical symptoms. When such a diagnosis is not found the physician can consider a diagnosis of child abuse. There is a growing need for tools for physicians that assist in the evaluation of abuse in this population.
Somatic dissociation questionnaire (SDQ-20) consists of questions about physical symptoms such as anesthesia and pain. The questionnaire was mainly used in the diagnosis of dissociation disorders in adults. In our practice we found that children that suffer from abuse, have symptoms of somatic dissociation and a need rose to find a suitable tool for pediatric patients.

catrc final 4

pracdemia final 4

lab final 4

ajcat final 4

 

 

 

חדש באתר

אורית קלפיש - דימוי ממוקד גוף כמראה ליחסים מופנמים

Orit Kalpish from Emili Sagol Research Center on Vimeo.

גישת ההדרכה מושפעת מן ההבנה כי האדם הינו תולדה של האובייקטים המופנמים הנושא בתוכו ואף פועל דרכם בעולם. בשדה ההדרכה, דרך עבודה בעזרת דימויים באופן בטוח ורחוק מספיק מחד בשילוב עם ההדהוד הגופני שהם מעוררים, הנוגע באופן בלתי אמצעי בתוכן פנימי זה, ניתן להגיע לתובנות עמוקות ביחס לטיפול וכן לקדם באופן משמעותי אזורי עיוורון ותקיעות. דרך דיאלוג פנימי אשר נוצר, מתאפשרת אינטגרציה ותובנה בעזרת העיבוד עם המדריך. בנוסף, התבוננות על מערך היחסים המקבילים וה"מודלינג" לעבודה: מדריך- מודרך/מטפל-מטופל, ניתן לסייע ולעבור דרך מחסומים התפתחותיים מאתגרים בטיפול ובהדרכה.


 

הצטרפות לרשימת תפוצה