• עברית
  •  
  • English (UK)

facebook icon

KITKAT header

Helen Payne

Professor Helen Payne, PhD; UKCP; Fellow ADMP Reg. dance movement psychotherapist pioneered DMP in the UK leading the professional association, first post graduate accredited training, research and publications. She was trained in Laban Movement Analysis, Person-Centered Counselling, Group Analysis and Authentic Movement. She has worked extensively with range of populations including adolescents in school and secure units. She conducts research, supervises PhDs, teaches and examines at doctorate level nationally/internationally. She is the founding editor-in-chief for the international peer reviewed journal ‘Body, Movement and Dance in Psychotherapy’ published by Taylor and Francis and is clinical manager for the University of Hertfordshire’s spin-out www.pathways2wellbeing.com which supports people with persistent bodily symptoms for which tests and scans come back negative. At this university, she teaches on undergraduate education studies programs for students wishing to work with young people.

catrc final 4

pracdemia final 4

lab final 4

ajcat final 4

 

 

 

חדש באתר

אורית קלפיש - דימוי ממוקד גוף כמראה ליחסים מופנמים

Orit Kalpish from Emili Sagol Research Center on Vimeo.

גישת ההדרכה מושפעת מן ההבנה כי האדם הינו תולדה של האובייקטים המופנמים הנושא בתוכו ואף פועל דרכם בעולם. בשדה ההדרכה, דרך עבודה בעזרת דימויים באופן בטוח ורחוק מספיק מחד בשילוב עם ההדהוד הגופני שהם מעוררים, הנוגע באופן בלתי אמצעי בתוכן פנימי זה, ניתן להגיע לתובנות עמוקות ביחס לטיפול וכן לקדם באופן משמעותי אזורי עיוורון ותקיעות. דרך דיאלוג פנימי אשר נוצר, מתאפשרת אינטגרציה ותובנה בעזרת העיבוד עם המדריך. בנוסף, התבוננות על מערך היחסים המקבילים וה"מודלינג" לעבודה: מדריך- מודרך/מטפל-מטופל, ניתן לסייע ולעבור דרך מחסומים התפתחותיים מאתגרים בטיפול ובהדרכה.


 

הצטרפות לרשימת תפוצה